Piet Burggraaf werkte in het verleden voor zijn vader en twee neven en verzorgde voor hen het eigen vervoer van o.a. griendhout. Hij kreeg daarvoor de beschikking over een ‘eigen’ vrachtwagen. De vrijheid en de verantwoordelijkheid als chauffeur vond hij prachtig. In de jaren ’70 en ’80 was het natuurlijk nog een stuk rustiger op de Nederlandse wegen en vervoerde hij uiteindelijk alles wat nodig was: hout, stro, stenen, bieten of stukgoed. De vraag kon niet gek genoeg zijn.
Die filosofie komt nog dagelijks terug. Burggraaf helpt opdrachtgevers met maatwerk. Hoe lastiger de vraag, hoe interessanter het wordt.
In 1971 startte Piet zijn eigen transportbedrijf. In 1973 kreeg hij zijn eerste nieuwe vrachtwagen en dat was het begin van het huidige Burggraaf Transport & Logistiek. Het bedrijf werd stap voor stap uitgebouwd naast de woning van Piet en zijn vrouw Gerda in Leerdam. In de weekenden werden de vrachtwagens keurig opgepoetst door de chauffeurs zelf en werden op het terrein de nodige onderhouds- en reparatiewerkzaamheden verricht. Een geweldige periode! Mede daardoor ontstond de kenmerkende familiaire sfeer waar Burggraaf nog steeds bekend om staat.
In 2010 droeg Piet de leiding over aan zijn zonen. Dirk en Ronald werkten die de jaren ervoor al voor hem onder de naam Burggraaf & Zn. Maar dat betekent niet dat hij niet meer actief is binnen de onderneming. Hij maakt wekelijks nog een aantal ritten met zijn bakwagen, maar met de aansturing bemoeit hij zich niet meer. In 2012 verhuisde Burggraaf naar de huidige locatie in Vianen. De organisatie is nu gevestigd in een modern bedrijfspand met een flinke loods en twee verwarmde laaddocks, een eigen was- en tankplaats en een garage voor onderhoud en (kleine) reparaties. De chauffeurs onderhouden nog steeds hun ‘eigen’ vrachtwagen, zowel qua schoonmaak als qua klein onderhoud.
Burggraaf telt veertien vrachtwagens en vierendertig schuifzeilenopleggers. Voor onze grootste opdrachtgever werken wij met twee opleggers per vrachtwagen. Deze worden keer op keer gewisseld, zodat de ene oplegger geladen kan worden terwijl de andere onderweg is. Wij zoeken samen met onze opdrachtgever naar de meest efficiënte oplossing van de transportuitdaging.
Benieuwd naar de mogelijkheden?
Contact